lørdag den 17. december 2011

Peanutbutter fudge...

Lige som så mange andre, har jeg kastet mig over go-morgen danmarks opskrift på peanutbutter fudge - og for sulan hvor er de bare blevet gode (men de er IKKE egnet til fedt- og sukker forskrækkede folk!!) De er mega søde og fylder godt i mavsen. Jeg har dog skåret mine i pænt store stykker, så man kan nyde et stykke til en kop kaffe/te eller hvis man bare får lyst til at kamp-æde søde sager... (De må først spises juleaften Charlotte!!!)

Opskriften lyder sådan her: 
(jeg lavede dobbelt portion og fik ca. 50 store stykker, men kan godt laves til 100 mindre stkykker)

200 gram hakket mælkechokolade
200 gram peanutbutter (brugte creamy, men crunchy kan sikkert også bruges)
400 gram (1 dåse) kondenseret mælk (fandt min i Bilka ved bage-halløjet)

Alle tre dele puttes i en kasserolle og skal smelte sammen til en masse - husk at røre godt i gryden, så massen ikke sætter sig.



Når massen er blank og ensartet, hældes det i en smurt beholder og så skal det stå på køl til dagen efter og kan derefter skæres i tern... (mit fad er ca. 25x25 cm)



De kan opbevares i en lufttæt beholder i op til en måned (held og lykke med ikke at spise dem!!)... Her er de pakket i madpakkepapir, da det lige var det jeg havde...

1 kommentar:

Mor sagde ...

Føj hvor ser de gode ud........... nu glæder jeg mig bare til posten kommer forbi med en smagsprøve til mig.............

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...