mandag den 4. juli 2011

Færøerne tur-retur...

Jeg har i gennem et par år gravet lidt i min egen slægt - på ren amatør basis og udelukkende gennem nettet, men hold da op, hvor kan man også finde meget her... Alle grene kan jeg føre tilbage til 1700'tallet og i en enkelt gren kan jeg gå tilbage til 1200-hvidkål!!

Mandens mor er fra Færøerne og vi har længe snakket om, at vi godt kunne tænke os, at komme der til på et tidspunkt... Så prøvede jeg for sjov, lige at se hvad jeg kunne finde ud af ud fra hans mors dåbsattest - overraskende meget! Fandt ud af at mandens tiptiptip oldemor faktisk er fra Horsens og tog rejsen til Færøerne - og slog sig ned på øen Sandur og stiftede familie. Lige nøjagtig den modsatte rejse tog mandens mor så 200 år efter.... Det er skisme da imponerende og en smule sjovt at tænke på...

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...