lørdag den 9. juli 2011

Ligge, lagde, lå...

JA, jeg har læst til lærer, men NEJ, det bliver mit sprog ikke perfekt af...

Smider om mig med tegn, altid tre punktumer efter en sætning... Eller hvis det er et spørgsmål, så gør man vel sådan her !? And don't get me started med de dersens kommaer, som jeg bruger præcis som JEG vil!! Og den der bindestreg - den er jeg også umådelig glad for!

Ligge, lagde, lå... Jeg kender udmærket reglen (den med hønen) men når jeg snakker, så glemmer jeg det nogen (nogle!?) gange alligevel...

En og et... Åh for crying out loud... Jeg er født i Thy og der siger vi gerne - uden at blinke - en om alt! En hus, en værelse, en krus, osv... Den smutter engang i mellem, I know!! (< flere tegn!!)

Og hvor vil jeg hen med alt det her!? Jo, jeg er fis-fløjteme ligeglad med alle de regler... Taler som jeg taler og skriver søren-danseme også som jeg nu engang skriver... Det kan godt være, at mine dansklærere fra div. skoler (inklusiv seminariet - oh my God) vrider sig, men pak jeres sætningsskamaer, grammatik og jeres regler heeeeelt væk - forskellighed og geografiske sprogvariationer er en charme synes jeg og hallo - dette er MIN blog, så jeg bestemmer...!

1 kommentar:

mor sagde ...

Hvor vil du dog hen, med alt det sprog snak.......... du er dig og sådan er dit sprog, det ville da være s...... træls hvis vi alle bare var så ens, i vores måde at bruge ordene på. Det er en charme ved os alle, at vi ikke er ens.Knus elsker dig SOM du er.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...